Pagina's

donderdag 28 april 2016

Forever Love

Hallo allemaal,

Vandaag ben ik aan de slag gegaan met de Dutch Doobadoo Shape Art Medal. Ik ben echt een fan van de Shape Art Mallen. Zo leuk, elke shape heeft een andere vorm en daardoor lijkt geen enkele kaart op elkaar.


De basis (de grootste maat) heb ik overgenomen uit rood cardstock. een maatje kleiner uit wit cardstock en nog een maatje kleiner uit designpapier. De randjes heb ik bruin gemaakt met distress inkt vintage photo. Daarna de randjes bewerkt met een distresser. Dit is een heel handig apparaatje. Het gebeurt ons allemaal wel, dat het knippen niet helemaal netjes is gegaan. De "oneffenheidjes" langs de rand werk je hiermee dan mooi weg ;). Je gaat met de distresser langs alle randen. Hiermee krijgen de randen een ruwer effect en is gelijk alles weggewerkt.

Dutch Doobadoo Shape Art Medal
470.713.130

Midden over de mal heb ik een groot stuk kant geplakt en hierboven op het plaatje. Die hoort bij hetzelfde designpapier als ik voor de basis heb gebruikt. Achter de mal heb ik nog een doily geplakt en langs het randje van het plaatje ook nog een malletje geplakt. Beide mallen zijn van Noor! Design.


De tekst komt van de Dutch Doobadoo Label Art. Zo handig, kant-en-klare teksten op een label. Je knipt de label voorzichtig uit het vel en is direct klaar voor gebruik. Op de zijkanten van de label nog 2 parels gemaakt met de Dutch Doobadoo Pearl Pen White.

Dutch Doobadoo Pearl Pen White
870.003.010


Sinds vorige maand hebben we de Dutch Doobadoo Paper Art Vogelhuisjes. Zijn ze niet ontzettend gaaf? Je kunt ze wit laten, maar voor deze kaart vond ik dat niet zo mooi. Omdat de kaart door het papier en plaatje een vintage uitstraling heeft, heb ik het vogelkooitje bewerkt met versamark en embossingpoeder.


Zo ziet het vogelkooitje eruit zoals die in het vel zit.


Daarna ben ik met een versamark pen over het vogelkooitje gegaan. Vooral voor de paper art is zo'n pen handig. Daarna heb ik embossingpoeder erover gestrooid. Ik heb hiervoor de kleur tattered rose gebruikt. Je haalt met een pincet de vogelkooi onder de embossingpoeder weg en verhit dit met de heattool. Omdat ik de strookjes er nog aan heb laten zitten, kun je dit makkelijk met de pincet hieraan oppakken. 


Na het verhitten met de heattool is dit het eindresultaat. Leuk hè? Geeft gelijk een "ouder" effect.

Dutch Doobadoo Paper Art Vogelkooitjes
472.948.038


Met de mal van Noor! Design zelf bloemetjes gemaakt. En daarin heb ik met de Pearl Pen White pareltjes in het midden gemaakt. Uiteraard horen bij de bloemen ook bladeren. En daarvoor heb ik o.a. de Dutch Doobadoo Kraft Art bladeren gebruikt.

Dutch Doobadoo Kraft Art Bladeren
479.002.008


Ook op de rand heb ik nog wat parels gemaakt. Zo handig die parelpen. Op een verloren plekje op de kaart wat parels zetten en maakt net de kaart af. Je kunt ze ook zo groot en klein maken als je wilt. 


Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen inspireren. En als je vragen hebt, stel ze maar gerust hoor! Dit kan ook in onze facebook groep. Ben je hier al lid van? 

Dan wens ik je nog een hele fijne dag en tot de volgende keer!

Liefs,

3 opmerkingen:

  1. Wat een mooie kaart weer Monique. Zeker met deze kleuren, een echte vintage uitstraling! Groetjes Betha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kaart met prachtige vintage uitstaling, fijne dag nog.
    GROETJES ADA

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kaart Monique heel mooi papier en plaatje en de DDBD is super .
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen