Pagina's

zaterdag 24 oktober 2015

Mixed Media



Ik vind Mixed Media ook wel erg leuk om te doen.  Je kunt er van alles op kwijt aan embellishments en bloemen. Leuke kleine frutseltjes en daar hou ik wel van. Dus ben ik eens lekker aan de slag gegaan met het MDF Puzzelstuk van Dutch Doobadoo.

De foto is van mijn lieve ouders. Ze waren  25 jaar getrouwd op de foto en dat was natuurlijk groot feest. Helaas is mijn moeder 13 jaar geleden overleden dus voor mij is dit een hele speciale foto. Het is dan ook erg mooi om deze te verwerken in mijn Mixed Media project.

 

Ik ben begonnen met het puzzelstuk in de gesso te zetten. Ik heb dit met de zwarte gesso van Dutch Doobadoo gedaan.  Dan heb ik er Mask Art van Dutch Doobadoo er op gelegd en er structuurpasta overheen gesmeert. Ik heb voor het Mask Brics gekozen.

870.002.090 Gesso Zwart 250 ml     470.715.002 Mask Art A5 Bricks

Als deze droog is kan je de positie van ale embellishments bepalen. Ik leg eerst alles zoals ik graag wil en maak er dan een foto van. Dan weet ik altijd nog hoe ik het daarna kan plakken. Als alles gedroogd is breng ik de zwarte gesso met een kwast aan over alle embellischments en structuurpasta. Zodat alles echt zwart is.


Ik leg het gedrooge project in een doos en bedenk voor mezelf waar ik welke kleur wil aanbrengen. Ik heb gekozen voor 2 kleuren deze keer. pastel paar en blue. De foto dek ik af en sprayen maar...


Als de inkt wat droog is dan kan het witte papier van de foto en is deze nog mooi zichtbaar.


Ik laat het project in de doos drogen en dan kan ik het om de kast zetten om naar te kijken...


Ik ben erg trot op het resultaat het is echt geworden zoals ik gehoopt had.

460.440.002 MDF Art Puzzle

Dat was het weer voor vandaag. Ik wens jullien allemaal een hele fijne dag en tot snel!


xxx

3 opmerkingen:

  1. Super wat heb je deze layout schitterend mooi gemaakt. En zo mooi hoe de foto na het sprayen
    te voorschijn komt. Een pracht herinnering zo.
    Bedankt voor de duidelijke uitleg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gaaf zeg, heb de puzzelstukken in huis, maar weet nog niet wat ik er mee wil gaan doen, dit is zeker een prachtige inspiratie,
    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er top uit!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen