Pagina's

dinsdag 6 augustus 2013

Even voorstellen: Diny Sprakel

Goedemiddag lezers,
Mijn naam is Diny Sprakel Ook ik ben door Dutch Doobadoo benaderd voor het Design Team. Ik zal samen met Jolanda wat meer achter de schermen aan het werk gaan voor dit nieuwe Nederlandse merk. Vandaag mocht ik samen met Jolanda en Annie de eerste Dutch Doobadoo masking stencils testen die onlangs van de machine afgekomen waren.


We hebben de diverse toepassingen getest waarmee je de Dutch Mask Art sjablonen kunt gebruiken en ik zal vandaag 1 techniek uitwerken voor jullie in deze tutorial en dat is het werken met modelleerpasta:


Dit is het canvasdoekje van 10 x 10 cm wat het uiteindelijk geworden is. De steentjes lijken net levensecht. De steentjes zijn gemaakt met het Dutch Mask Art sjabloon 470.512.002.


Leg het sjabloon op je canvasdoek en smeer deze met een plastic spatel in met 3D pasta.


Verwijder voorzicht je sjabloon en je ziet de pasta als een 3D laagje op je canvas liggen.


Strooi over de nog natte pasta embossing poeder.


Verwijder het teveel aan embossing poeder.


Ga vervolgens je embossing poeder verwarmen met je heattool.


Door verhitting gaat je embossingpoeder samensmelten met de 3D pasta. Hierdoor krijg je een heel erg leuk effect.


Zet tot slot je steentjes nog even aan met hier en daar wat PanPastel en fixeer je canvas vervolgens.


Je kunt je canvas vervolgens natuurlijk naar wens afwerken met bijvoorbeeld een ingekleurd stempelafdrukje.

Ik hoop dat ik jullie een plezier gedaan heb met deze eerste tutorial. Als het aan mij ligt gaan er nog veel volgen. Fijne dag allemaal!

groet,
Diny

3 opmerkingen:

  1. Diny, ik heb vandaag het "echte" resultaat mogen zien en ziet er enorm goed uit, ook een hele heldere tutorial!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Poehé, ik kan het bijna niet bijhouden! Wat een berg ideeën! Laat maar komen, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat vind ik dat mooi geworden! Die steentjes lijken inderdaad net echt!
    liefs Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen