Pagina's

zondag 23 oktober 2016

Fijne Verjaardag

 Hallo allemaal,

Verjaardagskaarten, we hebben ze allemaal wel eens nodig. En natuurlijk is het dan het leukste om die zelf te maken. En dat heb ik deze keer ook gedaan. Voor deze verjaardagskaart heb ik de nieuwe mal Card Art Fold gebruikt. En wat een leuk model is dit toch zeg! 


De mal bestaat uit 3 delen die je door middel van 2 rilvouwen in elkaar vouwt. Ik ben begonnen door de mal op wit cardstock te leggen, over te nemen en daarna uit te knippen of snijden. Daarna heb ik de binnenmaten overgenomen uit designpapier. 

Dutch Doobadoo Card Art Fold
470.713.314

De randen heb ik bruin gemaakt met distress inkt Vintage Photo. Daarna heb ik de randen ruw gemaakt met de distresser. 


Op de linkerzijde heb ik in het midden eerst een strook kant geplakt. Hierop een stuk ribbelkarton met een stempel van Noor! Design. Die heb ik gestempeld op wit cardstock en daarna uitgeknipt. In de hoeken heb ik parels gemaakt met de Dutch Doobadoo Pearl Pen White. 


Het stuk kant dat ik op de linkerzijde heb geplakt, loop door in het middelste gedeelte. Rechts heb ik een strookje designpapier geplakt met daarop onderaan een strook ribbelkarton. Deze 2 strookjes geven net dat leukere effect dan wanneer je zo los het plaatje opplakt.  

Dutch Doobadoo Pearl Pen White
870.003.010

Onder het plaatje heb ik nog een blauwe mal van Noor! Design geplakt. Het plaatje komt uit het designpapier. En natuurlijk mochten de pareltjes ook hier niet ontbreken.


Zo leuk dat de beide zijdes een andere vorm hebben. De rechter zijde heb ik bewust wat rustiger gelaten. In het midden heb ik een randje uit de Dutch Doobadoo Craft Art Flower Border geplakt. Dit is een vel uit kraft papier met diverse randjes.  

Dutch Doobadoo Craft Art Flower Border
479.002.002

En ook hier weer aan de onder- en bovenkant een paar pareltjes gemaakt.


Als je beide zijdes naar binnen vouwt, dan krijg je dit. Natuurlijk moet hier ook designpapier op. Op de grote zijde heb ik een ander randje uit de Craft Art Flower Border geplakt.  Op de kleine zijde heb ik een bloem (van Noor! Design) geplakt op raffia. En daaronder de Dutch Doobadoo Craft Art Leaves.

Dutch Doobadoo Craft Art Leaves
479.002.008

Ik hoop dat ik jullie een beetje heb kunnen inspireren.  Da wens ik je nog een hele fijne dag en tot de volgende keer!

Liefs,

5 opmerkingen: