Pagina's

maandag 12 oktober 2015

Sweet Christmas Deer

Hoi allemaal 

Misschien hebben jullie deze schattige hertjes van MDF voorbij zien komen. Ze zijn van Dutch Doobadoo en komen eind september uit, met nog heel veel ander moois. Ik mocht alvast met de hertjes aan de gang.


 Als eerste heb ik alles in de witte gesso gezet, laat dit goed drogen voor dat je met het papier aan de gang gaat.



Ik heb eerst de vorm van de kerst bomen overgetrokken op papier en later met eigen inzicht de twee middelste uitgetekend, beetje nonchalant maar vond dat wel wat hebben.



De randen van het design papier met een distresser wat gerafeld. Het MDF goed ingesmeerd met lijm en het papier aan de bomen geplakt, laat goed drogen voor dat je verder ermee gaat knutselen. De hertjes heb ik ook eerst overgetrokken om licht wit muziek noten papier. Dit nog een keer maar dan voor de helft met het bruine papier. Het muziek papier geplakt op de hertjes. Het staartje, rug en hoofdje uitgetekend in de vormen die ik mooi vond staan , zo uitgeknipt en geplakt op het muziekpapier.


En toch dacht ik tja de ogen , wiebel oogjes vond ik niet mooi erbij staan. Dus hup potlood erbij en eerst maar is op een kladje gaan schetsen. Ik heb vroeger veel getekend dus kon met een aantal voorbeeldjes toch goed uit de voeten. Ik heb eerst heel licht met potlood op de hertjes geschetst en later met een goede zwarte fineliner de ogen in getekend, de oogjes wat laten sprankelen met witte stipjes die je maakt met een molowtow marker. En dit is het resultaat geworden 


De onder plaat waar de bomen en hertjes in staan hebben gleuven om ze daar in vast te zetten. Ik heb eerst de plaat helemaal met lijm ingesmeerd. Daarna met kunstsneeuw lagen gemaakt, sneeuw-lijm-sneeuw-lijm-sneeuw etc, let wel op dat je de gleuven niet vol stopt want dan kunnen de bomen en herten er niet meer in.


Als de onder plaat goed droog is, en ja soms vallen er nog wat vlokken sneeuw vanaf dat geeft niet zit genoeg op, de onderkant van de herten en bomen besmeer je met wat lijm en zet ze in de gleuven evt iets sneeuw tegen de randen plakken zodat je de gleuven niet meer zit zitten.
Zo heb je een mooi vast geheel.


Verder heb ik met  witte foamballetjes de kerst bomen versiert en met wat kleine rood groene kerst belletjes om de bomen gedrapeerd. Deze met tape aan de achter kanten vast gezet. Wat strikjes geplakt op de hertjes en laat de kerst maar komen.

XX Christa

2 opmerkingen: